Jumaat, Februari 20, 2009

Kisah kat Majlis Bandaran

Tersebutlah cerita yang dikatakan berlaku di sebuah pejabat Majlis Perbandaran di negeri utara pantai timur.

Kontraktor rumah : Ambo nok mitok keluluse buak rhumoh, lagu mano gak caro dio?
Pegawai Bangunan : Lagu ni? mulo-mulo wat pele (pelan) dulu.
Kontraktor rumah : Pele? Ambo ado doh!
Pegawai bangunan : Mano? Kalu ado wat tubik lah, kawe nok tengok.
Kontraktor rumah : Errrr! Tak leh! Tak Leh!
Pegawai Bangunan : Bak po tak lehnyo!, cepatlah wat tubik!
Kontraktor rumah : Kalu tak tengok tak leh ko?
Pegawai Bangunan : Tok leh la!!!?kawe nak luluh lagomano ,kalu kawe tak tengok!
Kontraktor rumah : Eh! Ambo ghoyak doh, ambo malu nak tunjok.
Pegawai Bangunan : Malu bakpo pulok? Pah tu bawok pele wat gapo kalu taksir tunjok?
Kontraktor rumah : Ehhh! malulah nak tunjok , pele ambo kecik!
Pegawai Bangunan : Laa! Kecik pun tak apo, kalu cukup syarat! Kalu tak tunjok, kawe nak saing luluh lagu mano?
Kontraktor rumah : Nak wat tubik nak tunjok kat mano?, orghe rhamai nike! Maluambo! Malu weh!
Pegawai bangunan : La!, tak apo! Nak malu ko gapo! Wat tubik letok atas mejo kaunter ni pun buleh! Cepatlah! kawe ado khijo lain lagi nih! Sibuk benarni! Kena pehe la!
Kontraktor rumah : hoh! Ambo wak tubik dah ni ! Cepakla?tengok!
Pegawai Bangunan : YA RABBI (sambil melompat,terkejut) Laaaaa, buke peleni!
Kontraktor rumah : Tu la!, ambo ghoyak doh tadi ke? Pele ambo kecik! Demo nok tengok jugok!
Pegawai Bangunan : Laaaaaa! Buke pasal kecik besarnyo!, maksud kawe Pele Bangune (Pelan Bangunan).
Kontraktor rumah : La! Ambo ingat pele nie! Kalu pele bangune, ado ladale beg nie! Tak ghoyak pun pele bangune!. Mano ambo tahu!
Pegawai Bangunan : Kawe ingat demo pehe! Hok dok mari doh pun tok penoh jadi lagu nie! Demo dok mano?asal dok kapong mano?
Kontraktor rumah : Ulu Bukit, Gua Muse!
Pegawai Bangunan : (dalam hati ) "patut pun"




wahahhahahahahahahahahha

2 ulasan:

Ripsta berkata...

hahah.. lawak lawak..
gud 1..

Sya Yusof berkata...

hehehehe i pown suke yang neh wahahha