Rabu, November 19, 2014

Tips Mengelak Dari Perasaan Benci



Assalamualaikum w.b.t

Harini aku terasa cam nak share tips² mudah dan ringkas untuk korang menghindarkan perasaan benci meluap² pada seseorang yang korang tak suka atau seangkatan dengannya..


  • Delete apa saja yang berkaitan dengan orang yang anda benci.
  • Jauhkan diri/ elakkan untuk bersua/ bertembung atau sebagainya.
  • Jangan REPLY apa² message atau call dari orang tersebut.
  • Kalau boleh block teros.

Kita sebagai manusia takkan pernah lari dari perasaan sebegini. ini adalah salah satu tips yang aku amalkan supaya perasaan tu tak berpanjangan.. bila kita dah tak nampak message, no. fon, nama atau apa² je yang berkaitan dengan orang yang kita benci tu so secara automatic kita akan rasa tenang, takkan terfikir apa² yang melibatkan rasa tu dan aku rasa macam aku pegi masok dalam pool.. swim bagai nak gila.. dah penat aku naik bersihkan badan den bla.. haa camtu la rasanya hhahaha ;) 


Nak lagi lebih afdal bagi rasa atau perasaan sebegini.. lepas korang buat tips² tu.. lepastu amek wudu'.. niat lah didalam hati supaya perasaan tu lenyap ditiup angin.. banyakkan beristighfar.. inshaAllah korang akan lupa pada orang yang korang benci tu.. 



P/S: memang ujud lagi dalam duniawi neh manusia yang masih tak boleh nak move on and sebok nak jaga hal orang lain. dalam erti kata lain. memperlihatkan kebodohan diri sendiri ;)


SELAMAT MENCUBA ;) 



Tiada ulasan: