Rabu, Jun 10, 2015

Aku Membebel


Assalamualaikum..

Setelah sekian lama aku menyepi.. dan mungkin akan menyepi lagi lepasni.. kerana ketiadaan lappy or pc.. so agak susah lah aku nak menghapdet belog burok neh..

Start ujung bulan 4 aku decide untuk berhenti kerja untuk kali kedua.. aku hanya bertahan selama sebulan je kat tempat baru.. even gaji agak besar.. tapi aku macam tak berapa nak happy dengan company yang aku keje walaupon bidang tu bidang yang aku pernah buat dan minat.. hmm mungkin rezeki aku bukan kat situ..

Kira masok bulan 6 ni.. genap lah 2 bulan aku tak berkerja tetap.. tapi ada lah aku buat freelance event dan Alhamdulillah bole lah tanggung diri aku dan family untuk sementara waktu aku dapat kerja lain..

Selama 2 bulan aku tak berkerja tetap.. so memang banyak masa aku free.. awal bulan 5 aku telah follow group brado & sisto pegi memancing kat Tasik Banding (Royal Belum), Perak.. trip 3h2m neh memang aku rasa osem gila sebab kitaorang stay kat boathouse.. pengalaman yang menarik dan baru dalam hidup aku.. memang best gila lahh kan. benda yang aku teringin sangat akhirnya dapat gak rasai.. lepas balik tu.. tengah bulan 5 tu aku ke penang pulak.. nak merasa jadi backpackers tegar hahahha.. tegar sesangat neh.. agak best gak la sebab aku merasa lak lepas tepi pantai dari tengahari sampai ke petang.. ehh nak sampai maghrib.. gila lama.. lepastu jalan sensorang area Gurney.. macam2 ragam manusia aku dapat tengok.. keesokkan tu aku ke Bukit Bendera.. beberapa kali pegi Penang neh la baru nak merasa manjat bukit tu sampai keatas.. bekicap lepak atas kol 5 lebih dekat 6 tu aku turun then pegi makan.. lembikkkk!

Dekat 4 hari gak la aku lepak area Penang.. then membe aku ajak pegi Kedah plak nak panjat Gunung Jerai.. Jeraiiiiiiii hahahha mistikkk okeh! malam hari ke 4 tu kitaorang dah gerak ke Kedah.. sampai area Sg. Petani dekat kol 1.. benti kat Plaza toll Sungai Petani Utara nak tido jap.. macam udang la dedua ekor kat dalam kete sementara nak tunggu pagi.. sangat scary okehh suasana area sini ahahaha aku neh dah la lemah semangat kewibaan.. haishhh

Cerita siang bila dah gerak g area Gurun untuk ke Gunung Jerai.. tetttttt! hahhahahaha aku ingatkan membe aku si sengal neh ajak hiking masok hutan la.. dari malam aku dok pk camne la aku nak redah masok hutan yang pada mulanya masa aku google pasal masjid atau surau kat atas tu tetibe tejumpa cerita mistik.. tak senang duduk ah jiwa raga aku dari malam sampai siang tu.. sekali.. lalu jalan tracking tar.. hampehhhhhhhh! lepas dah turun dari Jerai kitaorang lepak kat Air Terjun Titi Hayun kat Yan, Kedah.. ahh damainya rasa.. lapang kepala hotak.. tengok sawah padi terbentang luas.. nyaman je rasa.. sikit pon tak pk pasal masalah atau kesesakkan kat KL hahahha

Petang tu kitaorang g Pusat Teknologi Mempelam.. baru lah aku tau ada beratus jenis mempelam didunia neh.. selama neh aku tau makan telan, makan telan je hahahhaha dah kenyang sebelom mata kelayuan.. kitaorang pon gerak ke Gurun.. lepak jap then kol 6 lebih tu teros gerak ke KL..

Memang benda ohsem dalam hidup aku yang aku belom penah buat.. Alhamdulillah.. seronok sangat tengok keindahan dan ciptaan-Nya..

Ok aku dah penat nak bebel.. papepon I'm Proud To be Me!! ehh? hahahhaha


Wassalam..


Tiada ulasan: