Sabtu, September 03, 2016

Solo Travel to Bangkok 1st - 3rd September 2016 Pt. 1


Assalamualaikum..

Setelah sekian lama aku tak mengapdet belog buruk neh.. bersawang rawang dah hahaha.. harini aku nak share kerja gila aku hahahha..


Hari sebelum aku bertolak ke Bangkok.. ada dugaan berat yang menimpa aku.. benda yang aku taknak jadi.. akhirnya dah jadi dah pon.. so disebabkan aku teramat serabai kekonon nak bawak diri jauh kejap.. memula budget nak g island.. cam biasa la.. tu memang benda yang menjadi keutamaan aku.. tapi tah apehal malam tu aku pegi beli tiket ke Bangkok.. mungkin sebab 3,4 hari sebelom tu "Seseorang yang agak penting sebelom neh" tu dok sebut and banyak kali mengajak aku untuk ke Bangkok.. dengan laju tangan aku pon pegi search and beli teros tiket ke Bangkok.. dan subuhnya bermula la kisah aku membawa kaki ke Bangkok, Thailand.


Jam 3:40 Pagi, Putrajaya.

Aku selesai packing barang dan terus gerak ke KLIA2. dekat kol 5 pagi aku sampai ke KLIA2. aku terus check in. dah settle sume aku terus g carik makan. ngam settle makan sume kol 6 pagi aku teros masuk chop passport.

Masa nak masuk neh rasa EXCITED semacam.. rasa macam nak memulakan langkah ke alam lain hahahhha

KeMALASan yang tak dapat dibendung ;p


Sampai kat depan gate.. ada setengah jam lagi untuk masuk keperut pesawat.. excited?? hurmm tahh taktau nak habaq lagu mana hahahha yang penting aku keluar dari Malaysia! ;p

Sementara menunggu gate bukak untuk hot ticket ehemmm :D

Here i GO!!

Ready to fly awayyyyyyy!

Awannnnnnn nano! *-*

Alhamdulillah.. safely landed! heyy Bangkok!

Dah masuk keperut airport Don Mueang, Bangkok. aku beratur untuk chop passport. bapak ramai gila foreigner sesama sampai ngan aku. mostly arab, pakistan. tah apa dia mencarut depan aku pon aku tak paham hhaha ada dekat setengah jam gak la aku bediri bagai guard nak tunggu passportku di chop. perot lapar tahap gaban suria perkasa hitam dengan krukk kraakk krukk kraakk.. perghh main jiwa betol! lately neh aku memang cepat laparr.. kadang kadang tu baru je 15min makan. pastu lapar balik hahhahha -_-"

Ok. dah settle chop passport. aku teros pegi carik sim card dulu then carik roti. dah terisi perot. aku pon carik map untuk mencari destinasi seterusnya. melilau mencari public transport yang mudah untuk ke Bandar Bangkok. disebabkan battery dah almost died. aku tak dapat nak amek gambaq naik train kat Bangkok :|

Setelah lama aku pikir kat mana aku nak menginap and aku malas nak pening kepala memandangkan aku dah lemau campo lapar campo sume rasa ada. so kali neh aku pilih untuk tak berbackpack sangat. so aku choose nak ala ala ezeketip sket dok hotel hahahha so aku pilih hotel di tengah tengah Bandar Bangkok.


Jyeahhhh!


to be continued. . .









Tiada ulasan: