Khamis, September 08, 2016

Solo Travel to Bangkok 1st - 3rd September 2016 Pt. II


Continue from Pt. I

Settled letak barang.. aku mandi and bersiap untuk makan tengahari.. Kak Hajar (Cousin kepada kawan aku) nak datang bawak aku pegi makan dan berjalan jalanan.. weehuuuuu!



(Kak Hajar with her hubby, Abg Tom and anak dia, Baby)

Dah kenyang melantak macam orang gila.. Kak Hajar bawak aku jalan jalan cuci mata dekat MBK Store yang ala ala macam Sungei Wang.. harga jangan tanya.. mahaiiii namati! hahahha ok dah puas cuci mata. kitaorang gi mentedarah eskem plak.. bak kata Kak Hajar "eat until wekk wekk" hahahahha kalau korang nak tau.. aku ngan Kak Hajar neh bebual macam ayam ngan itik.. english dia pon tak berapa fasih.. jadi.. jadilah papepon hahahhaha


Ok sumpah full gila lepas makan eskem! teros mata aku kelayuan.. masok kete.. ontheway nak balik hotel tu jalan jammed namati.. almost 1 hour plus wehh.. padahal 3,4km je dari MBK Store tu nak ke hotel aku.. for the 1st time aku tengok traffic yang sarat gila dan jammed melampau. kalah Keyell uolss! -___-" almost 9pm waktu Thai baru aku sampai Hotel. masok je. mandi. out of service!! menattttttttt~

2nd Sept 2016, 5:30am

Alarm aku menjerit soh bangun. harini Kak Hajar nak bawak ke Floating Market.. yeayyy!

Bangun. mandi. siap. kol 6:30am aku dah terpacak kat bawah hotel tunggu deme. mata rabak macam orang stim aku pagi neh. Abg Tom sampai. ada dalam 10min kete begerak menuju masok ke highway. aku pon dah berterbangan ditemani kicauan burung burung bernyanyi hahahahha.. aku perasan selama aku kat BKK neh. aku sangat addict dengan makanan dan tido!! hahahaha aptb! ;p

Adela dalam sejam sengah perjalanan kami. Abang Tom benti kat Mcdonald's tepi highway untuk breakfast. untuk rasa selamat. aku breakfast gak tapi aku order neh. tah Halal tah tak. aku redha dan pasrah -____-




Settle makan. kitaorang pon sambong pejalanan. aku siap tido, bangun, tido, bangun. lama gak nak sampai. almost 8:30am baru sampai ke Floating Market.


Yeayyyy!!



Seriously untuk orang yang bukan kaki shopping cam aku. bagi aku tempat neh biasa je macam korang pegi bejalan kat uptown. nasihat aku beli yang korang rasa worth it and kat tempat lain takde benda tu. like T-Shirt Floating Market, pastu ada la macam art dia yang cantik cantik. but kena tawar harga selagi boleh. kalau tak. memang harga dia sume potong kepala wehh!



Ok dah puas pusing di Floating Market. kitaorang pon bergegas ke Bandar Bangkok balik. sebab harini adelah hari aku nak bershopping!! hahahahha *gelak syaiton*
Dalam perjalanan tu sempat lagi kitaorang benti untuk membasahkan tekak dengan ayaq nyokk



Masok kete balik. aku pon sambong tido! hahahahahahahahahahahahahahahahaha






Dan bila celik je mata.. deme kejut untuk gi makan tengahari.. deme bawak la aku gi makan kat kedai seafood. ok kat Bangkok neh seafood dia memang heaven! puas ati bak ang!! tapi sayangnya aku takleh makan udang dan ketam. jadi aku pon berhuhuhuhu -___-"


to be continued. . .

Tiada ulasan: