Ahad, September 18, 2016

Trekking and Camping to Sungai Pisang



Assalamualaikum..


Harini aku nak share pengalaman aku bercamping ke Sungai Pisang. hari sabtu tu. kol 12pm lebih membe aku Adiq a.k.a Hafiz whatsapp aku "aku bosan wehh.. aku nak lari malamni. camping. kau nak follow tak?" bincang punya bincang kol 1pm lebih kitaoang confirm untuk g camping kat Sungai Pisang. tu jela paling dekat dan senang sket la nak pegi memandangkan macam dah lewat kalau nak pegi jejauh kan. kol 3pm lebih Adiq sampai ngan membe dia. kitaorang pon menyusur ke Gombak Bt. 12. sampai je parking kete dan terus bergerak masuk..





 Setelah 1jam lebih kitaorang trekking. sampai la kat camp site. aku setting hammock dan dorang dok carik kayu nak buat unggun api. memula kitaorang masok bertiga je. yang lain sampai lambat sebab ada kejadian yang tak dapat dielakkan.


Camp site kitaorang. aku dengan gamble tak pakai fly sebab takde hahhaha

Dan bila menjelang malam. hanya kitaorang je. agak seram gak la aku. yang dorang neh keje dok kena kan aku je.. hampeh btol.. kitaorang masak air and layan main card sambil nak tunggu yang lain datang. dan selepas tu pegi mancing! yeayyyyy


Dorang sampai dalam kol 9pm lebih kitaorang dah siap siap nak pegi mancing. yeahh for the 1st time aku pegi mancing malam kat sungai hahhaha -___- tapi syiokkkkkk!



Neh ikan yang dorang dapat

Kol 1am lebih benti mancing. banyak gak dapat ikan. ok kali neh aku dapat merasa siang ikan tepi sungai kol 2 pagi.. pengalaman baru!! hahahahha settle dah siang ikan and basuh pinggan, mestin. aku ngan Adiq naik.. pastu kitaorang continue main card sampai kol 4pagi hahahahha


Dah mengantok. kitaorang sume tido. tinggal Gemok, membe Adiq, Kak Mas dan Abg Jin tak tido. anak Kak Mas sakit perot plak malam tu. aku dah ngantok tak sedar apa dah malam tu. tejaga kol 6am lebih pastu aku tengok awan macam mendung nak hujan. bila dah menitik. dengan segera aku tarik hemok masok dalam khemah Adiq tumpang berteduh. khemah dia pon boleh tahan gak rupa hahhaha.. bole la dari takde kan.. hujan benti je kitaorang teros ke sungai. apa lagi mandi!! sejuk ketaq kol 8 pagi masok ayaq terjun.. mana tak sejuk ahhahhaha


 Dah mandi mandi.. kitaorang naik sebab lapar.. lepas makan dorang continue mandi aku sambong tido hhahahahaha

Kol 2 lebih aku terjaga.. dorang naik. lepak lepak minum, borak borak. makan makan. ambik ambik gambar. bergelak sakan. menyewel. hahahhaha







 Kol 4 lebih kitaorang siap siap kemas barang untuk bergerak pulang. best gila walaupon kejap je. merasa la dikenakan dorang minum air nescafe campo kopi campo teh campo gula campo creamer.. natanggg potong kaki!! meggi kembang kaw! tapi sebab hutan dan lapar. sungguh menyelerakan!! hahahahahaha



Balikkkkk!







Tiada ulasan: