Ahad, Ogos 24, 2014

Menarik, Tertarik, Hakak memang De Bomb!



Assalamualaikum W.B.T and selamat morning kalian..
Dipagi yang tenang lagi indah neh. Tetibe lepas je subuh. Aku terasa cam nak membebel.. Sementara nak tunggu waktu dhuha. So bole la aku membebel sepatah dua kata. Aceli ada la cerita menarik yang buat aku tertarik even ada kesedihan tatkala membaca en3 hakak sorang neh yang merupakan bestfriend por eber eber kepada isteri co-pilot dalam nahas MH17 yang menyedihkan seluruh umat manusia dimuka bumi ini. Memang sangat tragis kejadian yang berlaku pada bulan lepas dimana kita sedang menjalani bulan ramadhan yang mulia. Ok. Tapi en3 aku hari neh bukan sebab nak bersedih.. Sekadar nak meng-share cerita pengalaman hakak neh menjalani detik2 disaat bestfriend dia dilanda berita yang amat menyedihkan kerana kehilangan suami tercinta. Aku siap amek masa dalam berejam gak nak habiskan baca en3 hakak tu. Even dalam keadaan sedih. But she still can make a joke. Bayangkan.. And bayangkan gak perasaan dia sewaktu menghapdet cerita tu.. Siyes aku bole rasa apa yang hakak tu rasa tapi dia boleh rilex hapdet blog dia sambil melawak. Tu adelah salah satu cara untuk dia memyembunyikan perasaan sedih and sebak dia. Sebab.. Sesetengah pompuan memang pandai menyembunyikan perasaan sedih ataupon sebak ataupon pape perasaan sekalipon dengan membuat orang lain ketawa. Dalam hati.. Tuhan je yang tau beb.. Siyesss!

Ok dari aku bebual panjang lebar sampai korang pon naik jelek nak baca panjang2.. Neh aku share link hakak de bomb tu so boleh la korang baca sendiri.. And dalam masa yang sama. Bole amek iktibar  dari cerita dia. Kita kenalah sentiasa beringat yang dunia ini hanyalah pinjaman semata and sementara.. Aku takde lah cakap aku neh baik or tetibe nak jadi ustazah tak bertauliah sebab aku dah berhijrah. Tapi benda neh bole difikirkan secara logiknya dan.. 1 je pepatah yang aku sentiasa beringat dari dulu sampai la sekarang..  "Jangan terlalu seronok dengan keindahan dunia kerana.. Akan tiba 1 hari nanti.. Pasti.. Allah neh kalau nak tarik apa yang kita ada bebila masa je.." Even dulu aku neh terlalu seronok dengan dunia. Kadang2 memang akan terdetik sikit kat hati aku, "Sya.. Kau jangan seronok sangat.. Beringat sket.. Allah kalau nak tarik keseronokkan kau neh. Anytime je." Siyess!! Tak banyak. Sikit. Mesti tedetik kat hati kecik aku. Maksud aku bukan dorang atau sesiapa pon terlalu berseronok dengan nikmat dunia. Aku tulih camni sekadar perumpamaan. Tak kira sebenarnya kita berbuat baik ataupun tak. Maksud aku sekadar nak memberitahu yang kita dibumi Allah S.W.T neh  semuanya sementara. Dia akan sentiasa menguji, memberi dugaan, memberi peringatan kepada kita tak kira apa cara sekalipun. Apa yang terjadi dimuka bumi ini semuanya telah ditakdirkan dan telah ditentukan olehNya.. Hanya Dia maha mengetahui setiap apa yang terjadi dimuka bumi ini. Wallahualam.. Seandainya ada tersalah coret atau tersilap bahasaku.. Harap dimaafkan. Aku sekadar berkata kata untuk dikongsi bersama. Jika salah. Tegurlah aku dan jangan diikuti.

Da panjang aku bebel ni. Terasa over lebih lak.. Hahahha.. Haa korang g la usha2 pengalaman hakak de bomb neh.. Click Here

Ok lah. Its time to cau cin si :)
Deepest condoles to all family and friend #MH17 #MH370 #GAZA
Wassalam. . .




Tepian bucu katil,
7:35am


Tiada ulasan: